Tuesday 16 August 2011

Konsert Sampaikan Salam Alleycats di Istana Budaya

Bersempena Hari Malaysia 2011 AM Event Management (Aktif Mestika Sdn Bhd) akan mempersembahkan Konsert Sampaikan Salam Alleycats yang akan berlangsung pada 16 – 18 September 2011 bertempat di Panggung Sari, Istana Budaya Kuala Lumpur.

Pada tahun ini kumpulan Alleycats turut meraikan ulangtahun ke 43 penglibataan mereka dalam dunia seni tanahair. Satu-satunya kumpulan muzik bukan melayu yang masih bertahan sehingga ke hari ini dan telah menghasilkan 27 buah album sepanjang karier mereka.

Tahun ini ini juga merupakan tahun keempat Alleycats tanpa vokalis keduanya Datuk Loga yang telah pergi meninggalkan peminat – peminat mereka. Kali terakhir mereka mengadakan konsert di Istana Budaya adalah pada tahun 2008.

Pada konsert kali ini Kumpulan Alleycats yang dianggotai oleh 6 orang termasuk Datuk David Arumugam sebagai penyanyi utama akan mempersembahkan lagu lagu malar segar mereka melalui segmen yang pastinya berlainan konsep dan tema.

Pada segmen pertama yang berkonsepkan 1 Malaysia. Kumpulan yang boleh dianggap ikon 1 Malaysia ini bakal menyajikan peminat-peminat menerusi lagu-lagu dari pelbagai bahasa yang mewakili kaum di Malaysia.

Lebih menarik lagi, persembahan mereka nanti juga akan diiringi alat-alat muzik tradisional yang akan dimainkan oleh pemuzik-pemuzik Orkestra Tradisional Malaysia Istana Budaya.

Pada segmen kedua pula ialah segmen “Tribute To Loga” yang bakal membawa peminat – peminat Alleycats khususnya peminat mendiang Datuk Loga kembali menghayati dan kembali mengenang pengorbanan beliau dalam dunia seni menerusi lagu-lagu hit beliau antaranya “Berjuta Batu”, “Jika Kau Bercinta Lagi”, “Suratan” dan banyak lagi lagu-lagu klasik mereka .

Manakala segmen terakhir adalah segmen yang paling istimewa bakal disajikan buat peminat –peminat Alleycats. Persembahan yang diiringi Orkestra dari Istana Budaya yang bakal memainkan kesemua lagu-lagu hits Alleycats sepanjang zaman yang pastinya akan membuatkan peminat yang hadir terhibur dan menjanjikan satu kenangan terindah sebagai peminat setia kumpulan lagenda ini.

Konsert Sampaikan Salam Alleycatsini bakal mendapat sentuhan saudara Eddie Marzuki sebagai Pengarah Muzik pada konsert selama 3 malam itu nanti. Konsep persembahan lebih santai manakala rekaan set dan prop yang lebih retro juga akan memberikan satu pengalaman konsert yang berlainan dari konsert Alleycats terdahulu. Bagi merancakan lagi promosi Konsert Sampaikan Salam Alleycats ini, malah pihak penganjur turut memberi diskaun untuk penonton yang membeli tiket nanti.

Tiket-tiket berharga RM65 , RM85 , RM125 ,RM165 , RM205 , RM245 , RM305 , RM450

Untuk sebarang pertanyaan boleh lah menghubungi Aida Husin di talian 012-2166873 atau mewahevent@gmail.com

No comments:

Post a Comment